L’HOME TAMBÉ VOLÍA OVULAR

      La societat patriarcal va acabar amb la matriarcal fa uns 3000 anys. Segons la teoria exposada per Engels en L'origen de la família, la propietat privada i l'Estat (1884) la divisió del treball va incrementar la productivitat i va ocasionar un augment de la riquesa que fou acaparada per l’home, en detriment de la dona.



Incisions penianes en la tomba d’Ankhmahor capatàs-Visir del Rei Teti (VI dinastia 2345-2220 a.C) en Sakkara (Egipte)

La Dança del Sol

     El poble Manen viu avui en dia a l'estat de Dakota del Nord (Estats Units). El ritual d'iniciació a l'adultesa dels joves Manen comença amb un període de quatre dies en què el noi no menja, no beu ni dorm. Després d'aquest lapse ve la inserció de punxes de fusta a través dels músculs de les seves espatlles i pits. Després, els adolescents són suspesos del sostre de la barraca o de les branques dels arbres, mitjançant cordes que van lligades als pinxos de fusta, mentre se'ls col·loquen pesos a les cames.

     Abans d’aplegar al domini patriarcal, la superestructura que crearen els homes justificà aquest domini, denigrant a la dona.

      Amb la consolidació de la propietat privada van sorgir els interessos enfrontats entre individus dels mateixos grups i, els explotadors, per evitar que els explotats es revoltaren contra ells, trobaren l’Estat al servei de la classe explotadora, com una eina per reprimir els explotats.
Jove Tapirapé

    La paternitat compartida és la idea que un nen pot tenir més d'un pare. El poble Tapirapé, de la selva amazònica brasilera, creu que un nadó és el producte de tots els homes amb els quals la seva mare va tenir relacions sexuals. Ells creuen que com més diverses hagin estat les fonts de semen que hagin contribuït a la creació d'un nen, més fort i saludable serà aquest.

     La propietat privada no hi haguera estat possible sense l’esclavització de la dona en una família monògama, com a garantia de que els fills hereus havien esta engendrats pèl posseïdor de la riquesa.
En molts actes religiosos els homes es autoflagelen fins sagnar abundantment.

      La dona va ser vilipendiada com a pecadora; Eva fou acusada d’adorar la serp, símbol de les tenebres de la profunditat de la terra. La dona, en general, va ser titllada de impura per les seves pèrdues de sang. El culte de les deesses matriarcals fou demonitzat i, finalment, el sistema patriarcal va imposar els seu deu cruel i venjatiu que a va expulsar la dona i l’home del paradís i la va condemnar a parir i a menstruar amb dolor, i ambdós, a morir. La dona ha de creure tot el contrari: parir i menstruar és vida.
Subincisió a un membre de la tribu Warrumanga, Australia central

      Com és possible que la sang i l'endometri, la pell interna de l'úter, encarregada de nodrir al futur ser els produeixi aversió a molt individus? En canvi, per a les persones mereixedores de rebre tal nom, la sang és la font de la vida.

      La sang menstrual era considerada un element sagrat fins a l'arribada de la cultura patriarcal. El cos menstruant de la dona no és impur, sinó el més pur i sa de tots els cossos, capaç de crear vida.
Aborigens Unambal

    La tribu aborigen dels Unambal viu al nord-oest d'Austràlia. Ells creuen que els seus camarades han de ser circumcidats quan els surten les primeres mostres de borrissol facial. Per desgràcia, la circumcisió que ells practiquen no és gens normal: agafen el penis del company i el pressionen arran contra una roca, li rajan la part inferior del penis de forma vertical, de dalt a baix, fent el que es coneix en medicina com una "subincisión peniana". Per a això fan servir un ganivet de pedra, i no apliquen cap tipus d'anestèsia.

    El pensament patriarcal va dessacralitzar el cicle femení, primer, després de fracassar en els seus intents d'emular l'ovulació: incisions al penis (pintures egípcies), la circumcisió jueva, la subincisió (obertura de la uretra per la part inferior del penis) d'alguns aborígens australians i la perforació dels mugrons que té lloc durant la dansa del sol dels sioux, per exemple. Totes aquestes tècniques va utilitzar l'home per demostrar la supremacia del mascle.

    Segon, quan va saber del seu fracàs, va intentar desprestigiar la dona acusant-la de excretora de fluxos verinosos, procurant omplir a les dones menstruants de sentiments de tristesa i culpabilitat, acusant-les de produir malalties en les plantes, a la terra i en els humans amb la seva sang enverinada 

      Entendre la menstruació com contaminació i impuresa és propi de la superestructura ideològica patriarcal que ha buscat amb els seus falsedats esclavitzar a la dona

Comentaris

Entrades populars