Lemuria i Michael Hutter


     Michael Hutter és un il·lustrador germànic que utilitza diferents tècniques de composició, olis sobre planxes de fusta premsada, tintes, acrílics, dibuixos i fotocomposicions amb antigues fotografies iphotoshop, però totes amb qualitats intrínseques que van des de l'horror victorià, el grotesc i el psicològicament inquietant. Les seves imatges ens transporten a un món d'icones esotèriques adornades amb unes bones dosis d'erotisme descontrolat, on monstres de recòndits malsons copulen amb verges en entorns clàssics, més propis d'èpoques medievals que del nostre segle.





Autorretrats de la sèrie Pandaemonium

      Michael Hutter ens deixa un món irracional entre gravats en blanc i negre i pintures de colors cridaners  i un domini absolut de les noves tecnologies per a transformar velles fotografies en subtils malsons.



Muller nua i un íncub
Inkubus
Photoshop 2005



Serie Inkubi & SukkubiAutorretrat de l’artiste


Vegem aquí com Michael Hutter, baix l’aspecte d’un dimoni, s’apropa a una dona
 Serie Inkubi & SukkubiDie Hexenwippe (The witches seesaw)



Serie Lemuria II- Öl auf MDF-Platte (Oil on chipboard)
45 x 90 cm
2004



De la serie Lemuria II. Inkubus
Öl auf MDF-Platte (Oil on chipboard)
33 x 42,5 cm
2004

     “Per a evocar aquestes imatges he desenrotllat algunes tècniques que es basen en la meva manera d’interpretar la literatura, l'art, la música, la filosofia, la ciència, la religió i les pseudociències allunyades de la cultura. No faig cas de la realitat o de la probabilitat que quelcom siga cert, només m'interessen les coses pel seu potencial per a estimular el meu pensament. Al meu parer, la veritat és, en certa manera, una il·lusió quasi sempre. Barretge açò amb les meves obsessions, passions, desitjos i temors i ofego el que succeeix en l'abisme de la meva personalitat per a tornar, de nou, a la superfície.” (Michael Hutter)


erie Purgatorium. Der Tod belauscht ein Liebespaar (Death eavesdropping on lovers)
Öl auf Holz (Oil on wood)
60 x 60 cm
2006



Serie Purgatorium. Aufbruch zum Markt (Departure to the market)
Öl auf Holz (Oil on wood)
60 x 60 cm
2008



Serie Purgatorium. Das Jungfernbad (The Maidens Pool)
Öl auf MDF (Oil on chipboard)
60 x 60 cm
2011

D'on véns al món de la vida i la llum
a la nostra ciutat de la nit tremenda?


      Pinta ciutats que sobreviuen en el regne de les ombres, edificis corcats amb finestres que miren paisatges desolats, hòmens estranys com a fantasmes deambulen pels seus carrers i, fora de la ciutat se succeeixen paisatges agrestos, arbres morts amb arrels retorçudes que es destaquen sobre cels rojos que inspiren poca confiança; rajos de llum penetren els núvols il·luminant la devastació que ha tingut lloc.


Serie Lemuria III. Gotik IX
Öl auf MDF-Platte (Oil on chipboard)
30 x 30 cm
2009




Serie Carcossa. Satan präsentiert den Kindern seine Stadt (Satan presenting his city to the children)
Öl auf Holz (Oil on wood)
30 x 30 cm
2009



Serie Triptych. Mitteltafel (center)
Öl auf Holz (oil on wood)
120 x 120 cm
2008 – 09



Serie Triptych. Mitteltafel  (Detall)


Serie Triptych. Rechter Seitenflügel (right wing)


Der Schlüssel zum Zaubergärtlein (The key to the magic garden)
Photoshop
2008



Serie TriptychRechter Seitenflügel (right wing)


      Allí, amagades entre enormes màquines, es pot trobar de nou les ciutats monumentals, arrogants, que foren incapaces de resistir la destrucció. Les persones s'aventuren per carrers desèrtics i edificis destrossats, caminant com zombis somnàmbuls sense cap futur. En aquest lloc els subjectes lluiten per sobreviure, la vida prospera en un infinitat de mutacions, aliances entre l'orgànic i l'inorgànic, en particular, màquines inútils convertides en sinistres mol·luscos. Les seves cries s'amaguen darrere de les parets i lluiten per sobreviure en un dur ambient, es produïxen altercats monstruosos i despietats per la supervivència en què les mateixes criatures de les ombres i la decadència no resulten immunes a la mort.


Exuviae XIII
Öl auf Leinwand (Oil on canvas)
100 x 120 cm
1998

     Aquest món subterrani, les criatures post-nuclears no tenen moral i cometen tota mena de pecats. Aquí sobreviuen éssers transgènics, femmes fatals, criatures que només poden ser el resultat de grans pecats contra la naturalesa. El pintor presenta sers dionisíacs, imatges de dimonis investits d'una sensualitat pervertida capaços de despertar la curiositat dels esperits fastiguejats. Enmig de la fatalitat reina una luxúria aclaparadora. Però ningú que no siga un iniciat comprendrà l'idioma, ni el missatge de l'artista.


Serie Purgatorium Symbiose (Symbiosis)
Öl auf Holz (Oil on wood)
60 x 60 cm
2009



Serie PurgatoriumSchlangenmädchen
Öl auf MDF (Oil on chipboard)
60 x 60 cm
2011



De la sèrie Lemuria I. Stadtlandschaft I (City I)
Öl auf Leinwand (Oil on canvas)
100 x 120 cm
1999



Gotik XII
Öl auf MDF-Platte (Oil on chipboard)
30 x 30 cm
2009

      El seu món està ple de malsons de llunes pàl·lides caient, de monstres i dones belles. Les seues obres presenten a l'espectador tota una sèrie de monstres, però fa la sensació que al girar el cantó, encara ens queda el pitjor.  De sobte ens apareix una dona masturbant-se amb un gos; o el monstruós gos salsitxa cec, en la falda del iaio, que es transforma en un cervell ple de tentacles.


Sèrie Lemuria II. Frau mit Hündchen (Woman with dog)
Öl auf MDF-Platte (Oil on chipboard)
40 x40 cm
2003



Serie Lemuria III. Szene am Waldsee
Öl auf MDF-Platte (Oil on chipboard)
20 x 20 cm
2007

     Lemuria és el nom d'una hipotètica "terra perduda" enfonsada entre els oceans Índic i Pacífic. Va ser creat com un concepte per científics francesos per a explicar el fet que haguera lèmurs, o parents pròxims, tant a l'Índia com en el sud d'Àfrica. Van formular que, pels albors de l'aparició de l'espècie humana, hi havia un continent en el qual van aparèixer i es van expandir els lèmurs, i que després el continent va desaparèixer en el fons de l'oceà Índic. El concepte de Lemuria ha sigut invalidat per les teories modernes de la placa tectòniques. Encara que Lemuria ja no es considera una hipòtesi científica vàlida, ha sigut adoptat pels escriptors involucrats en l'ocultisme, com HP Lovecraft, que va mencionar a Lemuria com un antic lloc d'adoració per al Trapezodron resplendent, en els mites de Cthulhu, per a la història "El caçador de la foscor". En aquest particular món de ficció, Lemuria podria haver sigut R'lyeh o Mu.


Serie Lemuria III. Gruppenbild
Öl auf Holz (Oil on wood)
60 x 60 cm
2008


Serie Carcossa. Reiterin (Rider)
Öl auf Holz (Oil on wood)
30 x 60 cm
2010



Serie CarcossaKarawane
Öl auf Holz (Oil on wood)
30 x 60 cm
2010

Comentaris

Entrades populars